Omzet Q1 2019 sterk gestegen met 22,8%, inclusief 11,7% organische groei, naar €188,6 miljoen

Deze omzetstijging is het resultaat van versterking van de Europese positionering in Google Cloud-technologieën door acquisities van onder andere Avalon Solutions en g-company, waarmee investeringen in Artificial Intelligence versneld zijn.

Devoteam (Euronext Parijs: DVT) behaalde in het eerste kwartaal van 2019 een omzet van €188,6 miljoen, en een organische groei van 11,7% in vergelijking met het eerste kwartaal van 2018.

Bij de huidige perimeter en wisselkoersen stegen de opbrengsten van de Groep met 22,8% ten opzichte van de eerste drie maanden van het jaar ervoor, inclusief 0,3 punt van de positieve effecten van valutaschommelingen (met name de VAE Dirham). Wijzigingen in de perimeter hadden een positieve impact van 10,8 punten op de kwartaalgroei, met een nettobijdrage aan de groepsopbrengsten van €16,5 miljoen.

De prestatie in het eerste kwartaal van 2019 zette de goede bedrijfsdynamiek van afgelopen kwartaal voort. Deze prestatie is ook gekoppeld aan de groei in Google- en AWS-activiteiten, respectievelijk met 22% en 33% in vergelijking met het eerste kwartaal van 2018.

De Groep versterkte ook haar positionering als Google Cloud-leider op de Europese markt door de overname van Avalon Solutions in de Nordics en de afronding van de overname van g-company in Benelux.

devoteam

Stanislas De Bentzmann